Hiske Bongaarts (1988) is een veelzijdige actrice, presentatrice en zangeres. Ze studeerde in 2010 Cum Laude af aan de Muziektheateracademie van het Tilburgs Conservatorium met een eigen bewerking op het boek Alice in Wonderland. Tijdens haar studie speelt zij rollen in diverse professionele Musical- en Operaproducties in binnen- en buitenland.
Na haar studie richt zij zich op een carriere als solo zangeres en tourt zij met diverse acts en bands in binnen- en buitenland.
Zo tourt zij in 2016 met haar act The Motown Marbles in China en Oman, en zingt zij in 2018 met The Originals in het VIP voorprogramma van Vrienden Van Amstel Live.
In 2020 veroverde zij tijdens The Voice Of Holland een plek in het team van Anouk.
Momenteel staat Hiske wekelijks op het podium met High-end Coverband SESSION. Daarnaast zingt zij als soliste tijdens events en concerten en brengt zij elke 2 weken een nieuwe cover uit op haar Youtube-kanaal.
Ook als actrice blijft Hiske zich onwikkelen: Zo volgt zij masterclasses van o.a. Monique van de Ven, Saskia Temmink en verdiept zij zich in de acteertechniek van Ivana Chubbuck tijdens wekelijkse lessen van Romy Irene.
In 2016 heeft Hiske haar eerste kleine filmrol in de Nederlandse Thriller-Comedy Sneekweek. In de jaren daarna speelt ze gastrollen in Flikken Rotterdam, Goede Tijden Slechte Tijden, De Slet van 6VWO en Meisje van Plezier.
In 2018 Speelt ze de rol van Liz in de korte Film Scratched Blue Sky (geselecteerd voor het Cannes Filmfestival), en produceert ze i.s.m. Nastassia Firestone haar eerste korte film, Viswijf, waarmee ze het 48HFP Amsterdam 2018 wint.
In 2020 is zij te zien in de korte film Downward Facing Dogs van Karsten de Vreugd en Gold Teeth van Hanna van Niekerk.
Tevens is Hiske te zien in commercials van o.a. BMW, Alpro, Starbucks, Renault, Andrelon, ABN Amro, De Bijenkorf, Seat, Vodafone en Emirates. Zij is werkzaam als presentatrice van events, bedrijfsfilms en op de rode loper voor o.a. Glamour Shopping Day, Weleda, Holiday on Ice, De Efteling, An Ocean Story en Dopper.
Vanaf 2019 is zij het vaste gezicht van Bluebiz, het wereldwijde loyaliteitsprogramma van KLM.
In haar vrije tijd houdt Hiske zich veel bezig met duurzaamheid, mensen- en dierenrechten. Vanaf 2015 is zij Ambassadeur van Dream4kids, een organisatie die zich inzet voor kinderen die op jonge leeftijd een traumatische ervaring hebben meegemaakt.